XVII Przegląd Scenicznej Twórczości Dziecięcej
W drugim dniu kwietnia w Miejskim Domu Kultury odbyły się eliminacje powiatowe XVII Przeglądu Scenicznej Twórczości Dziecięcej ''Szkolne Prezentacje Artystyczne''. Ocenie podlegały prezentacje w trzech kategoriach: piosenka, inscenizacja oraz taniec.
W kategorii piosenka pierwszą nagrodę zdobyła Wiktoria Dec, druga była Joanna Sopel, a trzecia Anna Barszczowska. Czwarte miejsce przypadło Poli Łuczak, a piąte Mai Ilnickiej. Jurorzy przyznali także wyróżnienia, które otrzymali: Angelika Szmagara, Fabian Osiowy, Zofia Dec, Lena Krupczak, Wiktoria Kopciuch, Laura Żychowska, Amelia Sopel, Jakub Bundyra, Oliwia Ozimek, Karolina Gruszczyńska, Maria Maciołek, Joanna Sikora, Hanna Kurek, Małgorzata Baran, Zuzanna Bundyra, Karolina Salach, Oliwia Bereza i Karolina Mozoła.
W kategorii inscenizacja pierwszą nagrodę otrzymały Zuzanna Młodowiec i Amelia Konopka.
Natomiast w kategorii taniec pierwszą nagrodę zdobyła Martyna Potoniec, drugą Milena Kruk, a trzecią Zespół Taneczny ''Step by Step''. Czwarte miejsce przyznano Zespołowi Tanecznemu ''Czerwone korale''. Dodatkowo w tej kategorii wyróżniono Aleksandrę Janczurę.
Prezentacje w eliminacjach powiatowych oceniali: Grzegorz Kowal - muzyk, nauczyciel SP nr 1 oraz Iwona Zabrońska-Kapłon - instruktor ds. tańca w MDK. Finał wojewódzki zaplanowany na środę 9 kwietnia w Centrum Kulturalnym w Przemyślu.
__________________________________________
Przegląd Scenicznej Twórczości Dziecięcej pod nazwą "Szkolne Prezentacje Artystyczne" organizowany jest od 2002 roku. Ma on zasięg regionalny i odbywa się w dwóch etapach. Eliminacje prowadzone są w Lubaczowie, Jarosławiu Przeworsku i Przemyślu. Finał przeglądu organizowany w Przemyślu jest wielkim wydarzeniem artystycznym promującym szkolną kulturę sceniczną.
Rozwój aktywnego uczestnictwa w kulturze oraz świadoma umiejętność korzystania z jej zdobyczy jest jednym z naczelnych celów tworzenia i animowania amatorskiego ruchu artystycznego.
Szkolne Prezentacje Artystyczne wychodzą naprzeciw tym trendom, stwarzając możliwość szerszej prezentacji własnych osiągnięć. Ideą tworzenia przeglądu jest rozbudzenie scenicznej twórczości amatorskiej w szkołach od najniższych szczebli, bo właśnie tam mają swoje źródła wszelkie procesy kulturotwórcze. "Ja - aktywny twórczo" to dewiza zarówno dla ucznia, nauczyciela jak i dla całej szkoły.